Tuesday 10 May 2016

Think ... and think again!

Views

Бод бас дахин бод! Тунгаа, эргэцүүл
20 жилийн өмнө би Японд сурч төгссөн Сингапур хүнтэй уулзаж байсан юм. Тэрээр Сингапурт Япон компанид ажилладаг байлаа. Энэ үе бол Сингапурт үндэсний бүтээмжийн хөдөлгөөн ид эхэлж байсан үе байсан бөгөөд Сингапур улс Японоос бүтээмжийн тухай, бүтээмжээ хэрхэн өсгөх тухай ба бэгүй судалж сурч байсан үе.
Тэр үед би энэхүү залуугаас асууж билээ. Япон ба Сингапур хүмүүсийн ялгаа нь юу вэ? Яаж Япон компаниуд үргэлж хүнээ үргэлж шинэ зүйл хийж бүтээх, бүтээмжээ өсгөхөд нь анхаарч хурцалж чадаад байдаг юм бол? Яаж Япончууд төгс төгөлдөр бүтээгдэхүүнийг цаг үргэлж санаачлан бүтээгээд байна? Яагаад автомашин, камер үйлдвэрлэлээрээ дэлхийд тэргүүлээд байна вэ гэж асууж байв.
Харин тэр надад хариулахдаа яагаад гэвэл Японд бүх зүйл хүмүүжлээр нь дамжин багаас нь эхэлдэг. Сурагч байх үеэс нь эхлэн Японд хүүхдийг яагаад энэ зүйлийг хийж байгаа юм бэ гэдэг асуултыг асуухаас гадна яах гэж энэ зүйлийг хийж байгаа юм гэдэгт хариулуулж сургадаг. Тийм учраас л Япон ажилчид цаг үргэлж юмыг шинээр сэтгэхээс гадна илүү шилдэг зүйл бүтээхийг эрмэлздэг. 
Япон аав хананд зураг хадах гэж байхдаа хүүхдээсээ хадаас аваад өгөөч гэж асуухад хүүхэд нь дан хадаас аваачаад өгвөл аав нь алх нь хаана байна гэж асуудаг. Хүүхэд нь уучлаарай аав аа би алхаа аваад ирье гэж хариулна. 
Харин Сингапур аав яг ижил асуулт асуухад Сингапур хүүхэд уучлаарай гэж хэлэх болов уу, эсвэл та өөрөө надаас алх авч ир гэж асуугаагүй шүү дээ гэж хариулах болов уу?
Өөрөөр хэлбэл бид хэн нэгний хий гэсэн болгоныг хийх ёсгүй юм аа. Бид үргэлж би юуг ямар зорилгоор хийх гэж байна вэ гэж асууж байх ёстой. Түүнээс гадна би өөр юу хийж чадах вэ гэдгээ ч өөрөөсөө асууж бай. Үргэлж байгаа байдлыг сайжруулах арга замыг бодож бай. Хэрэгтэй, өгөөжтэй л бол хийж байгаагаасаа шал өөр зүйлийг ч үргэлж бодож, өөр өнцөг агуулгаас сэтгэж хайрцаглагдахгүй байх нь чухал. Ингэж байж л бид одоо байгаагаасаа илүү сайжирна.
Дахиад нэг бодоод үзээрэй. Хадаас л авч ирээ юу? Алх нь хаана байна? Энэ зургийг би өөр хананд өлгөх ёстой юу? Эсвэл энэ ханан дээр өөр зураг өлгөх ёстой юу? Ер нь зурагны оронд уран баримал тавих ёстой ч юм уу? Миний зорилго хананд зураг л өлгөх юм уу, эсвэл өрөөгөө чимэглэж сайхан харагдуулах гээд байгаа билүү?
Бод бас дахин бод! Би яг юуг яах гэж хийх гээд байгаагаа тунгаая, эргэцүүлье.
Siong Guan LIM. The Leader, the Teacher and You. Page 80

No comments: