Wednesday, 20 January 2010

Japan airlines bankruptcy

Views

Өчигдөр JAL буюу Японы иргэний агаарын тээврийн компани 25 тэрбум ам.долларын өр төлбөрийн улмаас дампуурлаа зарлав. Энэхүү мэдэгдэл нь дайны дараа Япон улсын аж үйлдвэрийн салбарт тохиож буй хамгийн том дампуурлын мэдэгдэл боллоо гэж сонингуудад бичигдэж байна. Энэхүү мэдэгдлийн дагуу Япон Улсын засгийн газар уг компанийг ивээлдээ авч үйл ажиллагааг нь цааш нь хэвийн үргэлжлүүлэхэд туслах болно гэдгээ мэдэгдэв. Өөрөөр хэлбэл татвар төлөгч нарын мөнгөөр уг компанийг аврах нь байна. Бараг 60 жилийн түүхтэй энэхүү компани нь 280 гаруй онгоцтой агаад дэлхийн 35 улсын 220 гаруй хотууд руу нислэг үйлддэг аж. Эдгээр үзүүлэлтээрээ дэлхийн хамгийн том 10 агаарын тээврийн компанид тооцогдож байв. Сүүлийн долоо хоногийн дотор хувьцааны үнэ нь 90%-р унаж, өчигдөр дахин 40%-р унасан бөгөөд яг одоо компанийн нэгж хувьцаа нь 5 иэн хүрэхтэй үгүйтэй болж компанийн нийт зах зээлийн үнэлгээ нь 1 ширхэг Боинг 787 онгоцтой үнэтэй тэнцээд байна. Хэдхэн цагийг өмнө биржүүд дээрээс уг компанийн хувьцааг татаж, бүртгэлээс хассан тул мэдээллийн сайтууд дээр мэдээлэл нь ч гарахаа болив (2 цагийн өмнө 0.38 иэн болсон байсан юм).

Уг компани нь зөвхөн Японд л гэхэд 3000 гаруй байгууллагуудтай бизнесийн түншээр хамтран ажилладаг агаад Японы тэргүүлэх зэрэглэлийн арилжааны болон хөрөнгө оруулалтын голлох банкууд санхүүжилт хийсэн байсан нь эдгээр байгууллагуудын эрсдлийн үнэлгээг савлуулах хүчин зүйл болж магадгүй гэж шинжээчид бичиж эхэлж байна. Одоогийн ерөнхийлөгч нь огцрохоо мэдэгдээд байгаа бөгөөд оронд нь KDDI-ийг (Мобикомийн хөрөнгө оруулагчдын нэг) үндэслэгчдийн нэг, бас лам гэж сонингуудад бичигдээд байгаа Казуо Инамори удирдлагыг гартаа авах бололтой. Шинэ удирдлага бүтцийн өөрчлөлтийг даруй эхлүүлэхээр төлөвлөж буй агаад үүнд орон тоог 30%-р цомхотгох буюу 16.000 орчим хүнийг ажлаас халах, жамбо жэт хөдөлгүүр бүхий онгоцуудыг хэрэглээнээс шахаж бага хэмжээтэй, түлш бага зарцуулдаг онгоцуудаар паркаа шинэчлэх зэрэг томоохон арга хэмжээг авахаар зэхэж байна. Компанийн одоогийн үйл ажиллагаанд ямар ч өөрчлөлт гарахгүй гэж амлаж байгаа ч бизнесийн хүрээгээ багагүй хэмжээгээр хумих шинжтэй байх шиг байна билээ. Түүчлэн харилцагч нарынхаа майлэж онооны картуудын бонусуудад хүртэл баталгаа гаргаж өгч байна. Америкийн хэд хэдэн авиакомпани энэхүү компанид хөрөнгө оруулалт хийх, худалдан авах саналаа тавиад буй юм билээ. Гэхдээ Японы засгийн газар үүнийг бараг зөвшөөрөхгүй биз ээ.

Монголд Зоос банк, Японд JAL хоёр төрийн мэдэлд ингээд очдог юм байжээ. Очсон ухвар шалтгаан нь тэс өмнөө тул шууд харьцуулалт хийж хэлэхэд хэцүү л юм.

1 comment:

dddd said...

Tsaasan deer togtson delhiin ediin zasag hoorhii. Currency, stock, bond l gene. options futures l gene. chamin chamin goyo goyo nernuud. tsagaa tulahaar sohor zoosnii unegui bolno. Toriin iveel gedeg zuil ch ulam l huchee avch baina daa haa saigui. Delhii haashaa bomborchch baigaag anzaarch harah sohootei hun n her olon baigaa yum bol?????